vejledninger og ofte stillede spørgsmål

Problemer med login?

Hvis du oplever problemer med at bruge login funktionen i toppen af vores side, så kan du bruge dette link, til at komme direkte til dit kundecenter og tilgå dine eksisterende ordrer. Klik her for at logge på.


Videoskole

I vores videoskole nedenfor, kan du se mere om, hvordan du bruger vores designer og lære mere om skabelonerne for de forskellige produkter.

Basisviden Fotosjov fra en tablet iPad eller mobiltelefon

Basisviden Fotosjov fra en computer

Sådan gemmer du et projekt og finder det igen

Sådan laver du en basis fotobog

Jeg har købt en deal hvad nu?

Sådan lægger du en fotobog i indkøbskurven (Hvad betyder de forskellige beskeder)

Muligheder med download designer

Sådan bruger du vores download designer

Spørgsmål og svar

  • Projekter/billeder/bestilte ordrer slettes efter 90 dage (3 mdr.).

    Vi gemmer dit projekt i 90 dage. Er dit projekt aktivt i løbet af de 90 dage, starter de 90 dage forfra. Dvs. ønsker du at beholde dit projekt/billeder længere tid, skal du aktivt ind og ændre det engang hver tredje måned.

    Hvis dit projekt ikke har været aktivt i mere end 90 dage, har vi ingen mulighed for at genskabe dit projekt.

    Hvis du ønsker og genbestille dit projekt, kan dette gøres under Min Konto – Mine ordrer – Bestil igen.

    Bemærk, du kan kun genbestille produkter 90 dage efter bestillingsdatoen.

  • Jeg kan ikke finde mit projekt?

    Start med at opdatere dit browser-vindue. Har du gemt dit projekt, vil det være at finde under ”Mine Projekter” på startsiden. Bemærk at systemet ikke gemmer navngivningen, før dit projekt ligges i kurven. Dit projekt vil derfor navngives med ”Fotosjov”. For at finde dit projekt, skal du gå alle de FotoSjov produkter igennem, som ligger under ”Mine Projekter”.

    Hvis du har lagt dit projekt i indkøbskurven, men projektet ikke kommer frem i indkøbskurven, skal du logge af din konto og derefter logge på. Alternativt logge på fra en anden browser (Google Chrome – Microsoft Edge).

  • Hvilken slags digitalbilleder kan jeg bruge?

    Du kan uploade følgende formater til brug i dine produkter:

    • .jpg/.jpeg
    • .png
    • .tiff

    Alle digitalkameraer tager som udgangspunkt fotos i .jpg format.
    Du kan desværre ikke benytte PDF-filer, Word-filer og lign.

    Vær opmærksom på, at vores program ikke tillader HEIC format, som er et format som Apple tilbyder. Billedet skal derfor ændres til JPG format.

  • Jeg kan ikke få hjemmesiden til at virke?

    I første omgang bør du undersøge, om du overhovedet kan få adgang til internettet (prøv at gå ind på en anden hjemmeside).
    Et godt tip er at finde nogle små .jpg-filer (som fx fylder 10 kb).
    Brug filerne til at foretage en bestilling. Du skal selvfølgelig ikke gennemføre betalingen.

    Kan du få hjemmesiden til at virke med de små filer, kan fejlen skyldes, at du mangler båndbredde på din internetforbindelse.
    Det kan også være, at der er opstået problemer på vores servere - og du bedes i så fald forsøge igen på et andet tidspunkt.
    Kan du heller ikke få hjemmesiden til at virke med små jpeg-filer, bedes du kontakte info@fotosjov.dk, hvorefter vi kigger på sagen.

  • Er mine billeder i god nok kvalitet?

    Alle digitalkameraer kan indstilles til at tage fotos i forskellige kvaliteter. Jo bedre kvalitet, jo mere fylder billedet, og jo flere pixels indeholder det. En forenklet tommelfingerregel siger, at hvis dine billeder fylder minimum 500 kb/stk., så vil du ikke opleve problemer. Ønsker du at se pixel-størrelsen på et foto, kan du højre-klikke på filen med musen og vælge "egenskaber"/"properties". Vælg derefter fanebladet "Dokumentinfo".

    Vores billedprogram vil helt automatisk oplyse, hvorvidt billedet er i høj nok opløsning. Hvis opløsningen er for lav, vil du se fejlen "Billedet er i lav kvalitet" og du vil derfor opleve at dit billede kan være sløret. Billedet vil derfor være sløret i det endelige resultat.

  • Skal jeg bruge et kvadratisk foto eller foto på højkant?

    Du kan godt uploade et foto på højkant eller i andre størrelser.

    Når du har overført dit foto til os, gør vores system billedet så stort som muligt uden at "strække" fotoet. Husk at holde øje med, at det ser korrekt ud og foretage evt. nødvendige rettelser, inden du afgiver bestilling.

  • Hvilke browsere understøtter i?

    Hjemmesiden bør virke lige godt i alle browsere og på alle enheder (PC/Mac/Smartphone/Tablet). Vi anbefaler Google Chrome eller Microsoft Edge.

    For at bruge den avancerede designer, med alle muligheder for redigering, kræves der dog minimum en tablet eller derover (PC/Mac).

  • Hvordan ved jeg, om I har modtaget min ordre?

    Umiddelbart efter du har afgivet din ordre, modtager du en ordrebekræftelse via e-mail, hvori du også finder dit ordrenummer.

    Modtager du ikke en ordrebekræftelse via mail, bedes du kontakte info@fotosjov.dk.

  • Kan jeg afbestille min ordre?

    Det er desværre ikke muligt at ændre eller annullere en ordre, der allerede er afgivet, da ordren havner direkte i en produktionskø.

  • Kan jeg nøjes med at gennemføre dele af min ordre?

    Ja, du skal blot lægge de færdige produkter i indkøbskurven, og gennemføre bestillingen som normalt. De produkter du ikke ønsker at bestille, fjernes fra kurven og placeres under "Mine projekter", som du finder i menuen i toppen af siden.

  • Hvordan kan jeg indsætte billeder i min fotobog?

    Dine billeder skal ligge i en mappe på din PC/tablet/smartphone. Vi anbefaler at du opretter en mappe på dit skrivebord hvor du gemmer de billeder, du ønsker at bruge i dit projekt. Her skal billederne blive liggende indtil vi har modtaget din ordre.

    Hvis du benytter en ekstern harddisk (USB-stik eller lign.) skal denne altid kobles til din PC når du arbejder på dit projekt.

    Det er ikke muligt og overføre billeder fra Google Photos, iCloud eller andre "sky-baserede" lagringsplatforme.

  • Hvordan betaler jeg?

    Du betaler din ordre, når du afgiver bestilling. Vi modtager alle gængse kreditkort: Dankort, VISA/Dankort, MasterCard, Visa Electron.

    Du kan ligeledes betale med MobilePay. Dette kræver at du har installeret MobilePay-appen på din telefon.

    Husk, at vi ikke hæver pengene før pakken afsendes. Dog reserveres der et beløb på din konto, som automatisk bortfalder, når din betaling faktureres.

  • Hvordan bruger jeg min rabatkode/kode fra deal-bevis?

    Du skal indtaste din rabatkode sidst i bestillingsprocessen, hvor rabatten fratrækkes prisen. Når du har lagt dit projekt i indkøbskurven, kan du indtaste din rabatkode i feltet Indløs rabatkode under punktet Betaling.

    Se ligeledes vores vejledningsvideoer, som du finder øverst på siden.

  • Hvad med sikkerheden?

    Vi prioriterer sikkerheden meget højt hos FotoSjov.dk og med erfaringer fra mange tusinde online-betalinger ved vi, hvad der kræves for at gennemføre en betaling nemt, smertefrit og sikkert.

    Alle betalinger til FotoSjov.dk foregår via en PBS-godkendt betalingserver, som ligger på en 128 bit SSL krypteret linje. Du kan derfor trygt og roligt foretage betalinger via FotoSjov.dk.

 

  • Hvad koster fragten?

    Vi har en fast fragtpris på 69,00 kr. pr. ordre for levering til din hjemmeadresse.

    Dvs. bestiller du flere produkter i én ordre, betaler du kun én gang fragt. Vi trækker først beløbet på din ordre, når pakken er afsendt.
    Vi afsender alle vores produkter med DAO365, der leverer alle ugens 7 dage, 365 dage om året.

  • Kan jeg se, om pakken er på vej til mig?

    Ja. Når pakken afsendes, sender vi dig samtidig en e-mail med pakkens track & trace. Du kan herefter følge pakkens vej fra os til dig ved at benytte linket, der fremgår i mailen. Bemærk at du først kan følge pakken online når pakken har fået første scanning fra DAO. Hvis du ikke modtager din pakke senest 5 dage efter afsendelsesdato, bør du kontakte os direkte, så vi kan orientere fragtfirmaet og løse problemet hurtigst muligt.

  • Hvorfor modtog jeg kun en del af min ordre?

    Har du bestilt forskellige produkter, vil disse blive fremsendt hver for sig, da vi desværre ikke har mulighed for at sampakke ordrer. Det skyldes, at der er forskellig produktionsskema for de forskellige produkter, hvilket gør sampakning umulig.

    Vi afsender derfor produkterne, så snart de er klar, og du kan derfor godt modtage en del af din ordre til at starte med.

  • Kan jeg afhente min pakke?

    Det er desværre ikke muligt at afhente produkterne her på adressen. Det skyldes, at produktionen fungerer fuldautomatisk og pakkerne hentes direkte fra pakkeburet af DAO.

    Vi producerer døgnet rundt, og det vil desværre være alt for omfattende at skulle pille en enkelt ordre ud af produktionen.

  • Hvordan emballerer i?

    Vi har efterhånden afsendt mere end 100.000 pakker, og vi ved, hvad der skal til for at sikre, at pakkerne kommer uskadte frem.

  • Hvilke lande sender i til?

    Fotosjov.dk tilbyder kun levering i Danmark.

FotoSjov.dk
Indkøbskurv (0)

Din indkøbskurv er tom :-)

Til kassen Tøm indkøbskurven
Mine projekter

Du har ingen aktive projekter :-)